joi, 24 iulie 2014

Dear Opportunity,




Dear Opportunity,


Cum putem să avem toți parte de tine?

"Oportunitate" este cuvântul atât de mult auzit si folosit și totuși mă gândesc cât de vag a ajuns să sune.

Mulți dintre noi folosim cuvântul pentru că... de ce nu,  suna și dă bine,  este deschizător de uși mai ales dacă există și puțin entuziasm.

Ce se întâmpla când ți se oferă oportunitatea și nu știi ce să faci?
Este simplu, o pierzi dar partea bună este că ne motivam spunându-ne:
 "nu a fost să fie" sau "mă așteaptă ceva mai bun" etc. etc..

Atunci când OPORTUNITATILE NE BAT LA UȘĂ trebuie să fim pregătiți să luăm cele mai intelepte decizii. 

De curând am descoperit un test recomandat de J.C.Maxwell, test pe care îl folosesc de fiecare dată când am ocazia.

1. Murphy’s Law Test 
- Ce ar putea să meargă rău, sunt dispusă să accept consecințele? 
"In the middle of every difficulty lies opportunity."  Albert Einstain
Întrebarea nu este dacă vor fi probleme, este vorba despre cât de serioase vor deveni?    
Faptul că vor exista probleme nu înseamnă că trebuie să abandonam sau să ignorăm oportunitatea. 
De fapt noi ar trebui să anticipăm problema înainte ca ea să se întâmple. 
Cum facem asta? 
Orice se poate evita dacă înainte examinam situația cu sinceritate iar apoi decidem dacă avem abilitatea de a gestiona consecințele.

2. Common Sense Test 
Are sens această oportunitate, sau incerc să fac un sens din ea?
Este extrem de important pentru că PASIUNEA poate să învingă foarte usor ratiunea, devenim foarte entuziasmați și totul devine subiectiv. 
Oportunitatea trebuie cântărita pe baza propriilor merite.

3. Preparation Test
- Sunt pregătită?
" When opportunity comes, it's to late too prepare"John Wooden
Competențele + aptitudinile sunt necesare pentru a îndeplini oportunitățile. 
De exemplu, îmi place să alerg, am început să alerg 30 de minute zilnic. 
Intrebarea este ce s-ar intampla daca ași avea oportunitatea să alerg intr-o cursă pe o distanță mai mare decât cea pentru care m-am pregătit?  
Nu ar fi prea  inteligent să-mi asum această provocare, dacă nu aș fi pregătita pentru ea. 
Este important să recunoști atunci când știi suficient de mult pentru a începe un nou drum. 

4. Options Test 
- Îmi cresc sau îmi descresc opțiunile așteptând?
Cât de repede acceptam sau mai bine spus cât de repede reacționăm la o oportunitate? 
Uneori este inteligent să așteptam și să  adunam cât mai multe informații pentru a lua decizia corectă. Dar de alte ori, dacă așteptam, ratăm oportunitatea.

5. Deadline Test 
Când este cel mai bun moment  pentru a lua decizia corectă?
Este foarte important să stabilim un termen limită pentru a lua decizia.
Oamenii în mod natural se decid doar atunci când nu mai au nici o altă optiune.
Așa că cu acest test iți dai timpul necesar pentru a te gândi și lua cea mai înțeleaptă decizie.


Consider că sansele de succes sunt mai mari dacă ne punem câteva întrebări  simple despre oportunitățile care ne stau in față.
Analizând, șansele de a urma o opotunitate greșită sunt mai mici,  până la urma cu toții ne dorim să luam cele mai bune decizii. 

Așa că , analizați, analizați, analizați! 

RB'

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu